Hát akkor műtét...
2020. december 27. írta: virágszív

Hát akkor műtét...

Ok! Tényleg rég írtam utoljára, de valljuk be, hogy a magyar egészségügy malmai időnként nem a leggyorsabban őrölnek, és a covid sem teszi ezt a folyamatot könnyebbé.

De hát olyan környezetben küzdünk, ami megadatott...

Mint emlékezetes, a nyáron lett egy ascus H-sil nőgyógyászati cytológiai leletem. Ebből indult a viragsziv.blog.hu . Jött a kétségbeesés, aztán a magam összekanalazása. Ez utóbbi olyan jól sikerült, hogy a negatív HPV eredményem és aztán egy követkéző cytológia L-sil minősítése, már-már kialakította bennem a " vállat vonok, mert kérem szépen nincs is itt semmi látnivaló" effektust. Mi több! Az én jó doktorom biztos ami biztos alapon levett még egy HPV-t, és bónuszként nyomattunk a szervezetembe egy kis Isoprinosine kúrát. 3x1-be, 3 hétig, majd egy hét szünet után újra 3x1, három hétig dózisban gondolkodtunk, hat hónapra prognosztizálva ezt az immunerősítő történetet. Eme második HPV is negatív lett.

Én bavallom nőiesen, hogy az Isoprinosine kúrát ezennel befejezettnek is tekintettem, mivel, ha nincs vírus a szervezetemben, akkor az ellene való gyógyszer szedésével nem gondolnám, hogy tovább kéne azt terhelni. 

December elejére egy újabb cytológia következett, melyet már tanuló leánykák is szemmel kísérhettek, mivel oktató kórház vagyunk. Jó kis szitu: én ott dolgozom, most betegként is részese vagyok, ők meg elmesélhetik otthon, hogy egy fehérköpenyes is lehet beteg, mer' az is csak ember...

Szóval az én doktorommal arra az elhatározásra jutottunk, hogy legyen meg az újabb cytológia, és kétszeresen negatív HPV-vel nem lesz itten semmi gond. Úgyhogy én nagy reményekkel emeltem fel lábaimat a vizsgálóasztalon, meg egy olyan hátsó gondolattal, hogy három cytológiából ha kettő egyforma, és/vagy ez teljesen negatív lesz, akkor pontot tehetünk eme intermezzo végére. Még a lelet eredményének megérkezését sem nézegettem oly bőszen mint ezidáig, mert mi bajom lehet...?

De aztán mégiscsak megérkezett, ascus H-sil-el, melyhez az eddigiekkel ellentétben megjegyzésként azt is ráírták, hogy:

"Parazita jelenlétére, gombás- vagy vírusos eredetű fertőzésre, hormonális jellegű hámelváltozásra utaló jel nem látható. " 

Na most vagy nagyon lelkes volt a leletező, vagy már annyira sokszor látta a nevemet (elég egyedi), hogy gondolta odabiggyeszti már, hogy bármit is keresünk, az nincs ott, "csak" az atipusos sejtek, amik nem túl kedvesek.

Így aztán leforrázva indultam el a jó doktoromhoz, aki levett egy újabb HPV-t. Nem tudja, (és én sem) hová tenni a tényt, hogy a HPV-m negatív, mégis egy olyan kór sunnyog a méhnyakamban, amiért több mint 90 %-ban a HPV vírus a felelős. Talán el kell fogadni, hogy én vagyok a pár %-ból az egyik aki a fehér holló, mert mint azóta kiderült, a harmadik HPV mintám is (míly meglepő....) negatív. Így ha mást totál biztosra nem is tudhatunk, egyet azért igen: tuti nincs HPV vírusom! 

Kedves orvosom megint leültetett és kimondta az ítéletet: három cytológiából egy sem jó, kettő pedig a rosszabb verzió; ne húzzuk tovább a dolgot, januárban éles kés conisatio. 

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://viragsziv.blog.hu/api/trackback/id/tr9816358782

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása